Navigatie
- Ons pedagogisch project
- Engagementsverklaring van het katholiek onderwijs
- 1. Algemene informatie over de school
-
2. Wat mag je van ons verwachten?
- 2.1 Hoe begeleiden we je kind?
- 2.2 Leerlingenevaluatie
- 2.3 Getuigschrift basisonderwijs
- 2.4 Met wie werken we samen?
- 2.5 Onderwijs aan huis en synchroon internetonderwijs
- 2.6 Revalidatie/logopedie tijdens de lestijden
- 2.7 Stappenplan bij ziekte of ongeval
- 2.8 Medicatiegebruik en andere medische handelingen
- 2.9 Privacy
- 3. Wat verwachten we van jou als ouder?
- 4. Wat verwachten we van je kind?
4.6 Klachten
4.6.1 Interne klachtenregeling
Wij bieden een veilige, respectvolle en open omgeving voor iedereen op school. Dit vraagt een engagement van de leerlingen, ouders, leraren, directie en andere medewerkers. Dit houdt onder meer in dat we altijd bereid zijn met jou in dialoog te gaan.
Heb je een bezorgdheid, een vraag of zit er iets niet goed? Praat er eerst over met de betrokken personen, zoals de (klas)leraar of de zorgcoördinator. Vaak geraak je er samen al uit.
Is dat niet het geval? Dan kun je rechtstreeks bij de directie van de school terecht voor verdere hulp. Dit mondeling overleg is een belangrijke en noodzakelijke eerste stap voordat je een overleg kan aanvragen bij het schoolbestuur.
Kom je er na overleg met de directeur niet uit, dan kun je je bezorgdheden schriftelijk melden bij het schoolbestuur per gewone post op het adres Patersstraat 28, 2300 Turnhout ten aanzien van de afgevaardigd bestuurder. Je vindt hier een modelformulier dat kan gebruik worden om je bezorgdheid formeel over te maken. Geef duidelijk aan waarover het gaat, wie erbij betrokken is en wat er precies is gebeurd.
Het schoolbestuur gaat met je vragen aan de slag en zoekt samen met jou welke vervolgstappen kunnen genomen worden. Indien meer tijd nodig is, word je hiervan op de hoogte gebracht.
Een klachtencommissie zal opgericht worden voor het schoolbestuur VZW INSTITUUT VAN HET HEILIG GRAF. Deze zal bestaan uit de afgevaardigd bestuurder en een onafhankelijk persoon. Deze commissie zal de ouders uitnodigen op gesprek en haar eventuele bevindingen en maatregelen meedelen aan de ouders. Meer informatie vind je hier terug.
Wij moedigen jou aan om je zorgen kenbaar te maken, zodat we samen kunnen zoeken naar een oplossing die in het belang is van de leerlingen en de school.
4.6.2 Externe commissies
Bij een niet-gerealiseerde of ontbonden inschrijving van een kind kun je klacht indienen bij de Commissie inzake Leerlingenrechten ( www.agodi.be/commissie-inzake-leerlingenrechten).
Klachten die gaan over de principes van zorgvuldig bestuur kunnen worden ingediend bij de Commissie inzake Zorgvuldig bestuur ( www.agodi.be/commissie-zorgvuldig-bestuur). Zorgvuldig bestuur betekent dat scholen zich in de dagelijkse werking aan een aantal principes moeten houden (onder andere kosteloosheid, eerlijke concurrentie, verbod op politieke activiteiten, handelsactiviteiten, reclame en sponsoring).